[ Pobierz całość w formacie PDF ]
rować dzisiejszych pedagogów do nowych poszukiwań.
Analizując współczesną pedagogikę autorytarną, starałam się przedsta-
wić, na czym polega jej odrębność jako systemu wychowawczego, czym
różni się od innych teorii i jakie czynniki decydują o jej strukturze i efektyw-
ności. Jako badacz autorytarnego systemu wychowania, chcąc zrozumieć
i wytłumaczyć jego cechy konstytutywne, sięgnęłam zarówno do przyczyn
i uwarunkowań historycznych, psychologicznych, ideowo-ilozoicznych
i społeczno-kulturowych, jak i do literatury zródłowej.
Ze względu na pluralizm obecny dziś w teorii wychowania współczes-
nym pedagogom potrzeba wciąż aktualizowanej mapy nurtów i systemów
pedagogicznych. Jeden sposób myślenia o wychowaniu może się przyczy-
niać do ograniczenia odpowiedzialności wychowawców za własną pracę.
W takiej sytuacji są oni pozbawieni możliwości wyboru drogi i kierunku
autoreleksji pedagogicznej. Dopiero świadomość istnienia wielu różno-
rodnych prądów przyczynia się do takich rozważań i ułatwia znalezienie
odpowiedzi na wiele istotnych pytań dotyczących własnej pracy wycho-
wawczej, a co za tym idzie prowadzi do rozwijania poczucia odpowie-
dzialności i sprawstwa oraz do uwolnienia się od roli wyłącznie wykonawcy
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytać ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj.
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym można
nabyć niniejszy tytuł w pełnej wersji. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania się jej
od-sprzedaży, zgodnie z regulaminem serwisu.
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
internetowym Nexto.pl.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]