logo
 Pokrewne IndeksZakładka edukacyjna język polski gimnazjumMiller Alice Dramat udanego dzieckaAgatha Christie Tajemniczy przeciwnikD341. Malek Owens Doreen U kresu tuśÂ‚aczkiCarl Djerassi & DavCharles Perrault ContesGitica Jakopin śËarometiJack L. Chalker X 1 Lilith A Snake in the GrassMilburne Melanie Sekret miliarderaMargit Sandemo Cykl Saga o Ludziach Lodu (06) Dziedzictwo zśÂ‚a
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lorinka.htw.pl



  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]

    Czytanie jest jednym z elementów procesu rewalidacyjnego. Wielość sesji Pytania wpływa na
    osłuchanie się z prawidłowym wzorcem artykulacyjnym
    ^owa, ćwiczy słuch, różnicowanie wzrokowe oraz czynną artykulację dzieci Poprzez
    powtarzanie ćwiczonego słowa.
    Metoda globalnego czytania Glenna Domana jest tak skuteczna, ponieważ nie wymaga od
    dzieci nadmiernego wysiłku, a przede wszystkim zapewnia lrn 'możliwość sukcesu, który u
    dzieci zwiększa zapał i chęć do nauki.
    Bibliografia:
    Boczar K., Młodzież umysłowo upośledzona w rodzinie i środowisku pracy. Warszawa 1982.
    Borkowska A., Oszwa U., Nie obowiązek lecz przyjemność czyli nauka czytania w koncepcji
    denna Domana, "Scholasticus" 1992, nr l.
    Chmielewska E., Metoda denna Domana jako alternatywna propozycja nauki czytania,
    "Wychowanie w Przedszkolu" 1995, nr 2.
    Czajkowski F., Jak nauczyć t\voje dziecko czytać ? "Poradnik Bibliotekarza" 1992, nr 5.
    Doman G. i ]., Jak nauczyć małe dziecko czytać, Bydgoszcz 1992.
    Hanka M., Trojanowicz M., Czytanie to radość, "Wychowanie w Przedszkolu" 1997, nr 9.
    Kaczmarek B., Metoda denna Domana w stymulacji rozwoju dzieci z uszkodzeniem mózgu,
    "Szkoła Specjalna" 1994, nr 3.
    K-ościelak R., Psychologiczne podstawy rewalidacji upośledzonych umysłowo. Warszawa
    1989.
    Lausch-%7łuk j.. Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem
    umysłowym, [w:] Pedagogika specjalna. W. Dykcik (red.), Poznań 1998.
    Program wychowania i nauczania dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu
    umiarkowanym i znacznym, MEN, Warszawa 1997. Wyczesany J., Ollgofrenopedagogika,
    Kraków 1998.
    Teresa Starzyńska
    Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Olsztynie
    Przysposobienie do pracy młodzieży z głębszym upośledzeniem umysłowym
    Kształcenie zawodowe głębiej upośledzonych umysłowo
    Jednym z podstawowych zadań jakie ma do spełnienia "szkoła życia" wobec dzieci
    upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym jest przygotowanie do pracy
    zawodowej, jaką w przyszłości będzie można dziecku zapewnić.
    Już w piątym roku nauczania pojawia się odrębna jednostka kształcenia -technika, która
    obejmuje następujące zakresy działań:
    " zakres podstawowy służący rozwijaniu sprawności rnanualnej orientacji przestrzennej,
    koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo ruchowej.
    " zakres umiejętności niezbędnych do samodzielnego i niezależnego funkcjonowania ucznia
    w życiu codziennym na miarę jego możliwości indywidualnych.
    " zakres działań służących rozwijaniu indywidualnych zdolności i zainteresowań ucznia w
    kierunkach, które mogą być kontynuowane w przyszłości w klasach przysposobienia do
    pracy, \v zakładach pracy chronionej lub w miejscu stałego pobytu ucznia (Program... 1997)
    Kierunki edukacji technicznej są dostosowane do możliwości psychofizycznych, uzdolnień i
    zainteresowań uczniów, posiadanej bazy lokalowej Uposażenia w sprzęt, a także do ich
    przydatności w dalszym życiu ucznia raz do możliwości zatrudnienia.
    Doświadczenia pokazują, że osoby upośledzone w stopniu umiarkowa-'^yin i znacznym
    zdolne są opanować nie tylko proste, ale też bardziej złożo-ne czynności wiążące się z
    konkretnym zawodem i pracować w stworzonych ln! specjalnych warunkach.
    Możliwości przygotowania do zawodu tych jednostek są_ większe niż Popuszczano. Okazało
    się, że mogą być one wydajnymi pracownikami
    pomimo, iż uczą się dłużej, wymagają dokładnego instruktażu i długiego okresu utrwalania
    uzyskanej sprawności.
    Ważną częścią ogólnego procesu rehabilitacji jest rehabilitacja zawodowa. Międzynarodowa
    Organizacja Pracy przyjęła następującąjej definicję (cyt. za:
    Dykcik [red.] 1998). "Termin rehabilitacja zawodowa jest częścią ogólnego procesu
    rehabilitacji i polega na udzieleniu osobie niepełnosprawnej takich usług jak: poradnictwo
    zawodowe, szkolenie zawodowe i zatrudnienie, aby umożliwić jej uzyskanie, utrzymanie i [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aureola.keep.pl