logo
 Pokrewne Indeks006. Brown Sandra Ucieczka do edenu (inny tytuśÂ‚ Zwyci晜źyć‡ mimo wszystko)Strugacki Arkadij i Borys Slimak na zboczuJeff Lindsay Dexter 2 Dearly Devoted Dexter2 New MoonKolaczyk Anne i Ed PomaraśÂ„cze na śÂ›nieguAleister Crowley AtlantydaSanderson_Gill_Pragne_tylko_Ciebie(pdf) ForbThe Benefits of Frequent Positive Affect_ Does Happiness Lead to Success__ EBSCOhostHohl Joan Swiateczne pojednania
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewagotuje.htw.pl



  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

     upadek (jak np. upadek kości do gry), gdzie ideą jest, że upadek kości (i wiele innych rze-
    czy)  dzieje się bez związku z żadną przyczyną. I właśnie w takim sensie generalnie używa
    się tego określenia. Lecz kiedy dokładnie zbada się tę materię, to widać, że nie ma żadnego
    przypadku w upadku kości do gry. Za każdym razem, gdy kość upada i ukazuje określoną
    cyfrę, posłuszna jest prawu tak samo niezmiennemu jak to, które rządzi obrotem planet
    dookoła Słońca. Przed upadkiem kości istnieje przyczyna, bądz łańcuch przyczyn, i można je
    wymieniać, cofając się umysłem. Pozycja kości w pudełku, ilość energii mięśnia wyzwolonej
    w rzucie, uwarunkowania stołu etc., etc., to wszystko są przyczyny, których skutki można
    widzieć. Lecz za tymi widzianymi przyczynami istnieją łańcuchy wcześniejszych, niewidzia-
    nych przyczyn, które wszystkie mają wpływ na liczbę oczek, które wypadają najczęściej.
    Jeśli kość rzuci się dużą ilość razy, okaże się, że ilość trafianych cyfr będzie prawie rów-
    na, tzn. że będzie ta sama liczba wyrzuceń jedynki, dwójki itd. Wyrzuć grosz w powietrze, a
    może spaść  orłem albo  reszką ; lecz wykonaj wystarczającą ilość takich rzutów, a otrzy-
    masz równą ilość orłów i reszek. To jest działanie prawa średniej. Lecz zarówno średnia, jak
    i pojedynczy rzut zawierają się w prawie przyczyny i skutku, a gdybyśmy byli w stanie zba-
    dać poprzedzające przyczyny, byłoby jasne, że niemożliwością było, by kostka upadła ina-
    czej, w tych samych okolicznościach i w tym samym czasie. Przy tych samych przyczynach
    COPYRIGHT © 2003 FRANZBARDON.PL
    KYBALION 44
    powstaną te same rezultaty. Zawsze istnieje  przyczyna i  powód każdego zdarzenia. Nic
    nie  dzieje się bez przyczyny, czy raczej bez łańcucha przyczyn.
    Pewne zamieszanie powstaje w umyśle osoby rozważającej nad tym prawem z powodu
    faktu, że nie jest ona w stanie wytłumaczyć, jak jedna rzecz może powodować inną  to jest
    być  twórcą tej drugiej rzeczy. Istotnie, żadna  rzecz nie powoduje czy  tworzy innej  rze-
    czy . Przyczyna i skutek działają jedynie na  zdarzeniach .  Zdarzenie jest  tym, co przycho-
    dzi czy dzieje się, jako rezultat czy konsekwencja pewnych wcześniejszych zdarzeń . %7ładne
    zdarzenie nie  tworzy innego zdarzenia, lecz jest jedynie poprzedzajÄ…cym ogniwem w wiel-
    kim uporządkowanym łańcuchu zdarzeń wypływających z twórczej energii WSZYSTKIEGO.
    Istnieje ciągłość pomiędzy wszystkimi zdarzeniami poprzedzającymi, występującymi i nad-
    chodzącymi. Istnieje relacja pomiędzy wszystkim, co już było, a wszystkim, co nastąpi. Ka-
    mień odrywa się od skalnej ściany i przebija się przez dach chaty stojącej w dolinie. Na
    pierwszy rzut oka uważamy to za efekt przypadku, lecz kiedy zbadamy tę sprawę, to odnaj-
    dziemy w niej ogromny łańcuch przyczyn. Przede wszystkim spadł deszcz, który zmiękczył
    ziemię podtrzymującą kamień, co pozwoliło mu upaść. To jednak było wpływem słońca,
    innych deszczów etc., które stopniowo odłamywały kawałek skały od większej części. Były
    również przyczyny, które doprowadziły do uformowania się góry i jej wyniesienia poprzez siły
    natury itd., w nieskończoność. Możemy również podążać za przyczynami stojącymi za spa-
    dającym deszczem itp. Następnie możemy rozważyć istnienie dachu. Wkrótce znajdziemy
    się w całej sieci przyczyn i skutków, z której będziemy się chcieli szybko wyplątać.
    Tak samo człowiek ma dwoje rodziców, czworo dziadków, ośmioro pradziadków, szes-
    naścioro prapradziadków itd., aż dojdziemy do milionów  i ta liczba przyczyn stoi za nawet
    najbardziej trywialnymi zjawiskami, jak np. odrobina sadzy przelatujÄ…ca przed oczyma. Nie
    jest prostą sprawą prześledzić tę drobinkę sadzy w historii świata, kiedy tworzyła część
    masywnego pnia drzewa, które potem stało się węglem itd., aż ta drobinka sadzy przelatuje
    przed oczyma na swej drodze ku innym przygodom. Do obecnego stanu sprowadził ją po-
    tężny łańcuch zdarzeń, przyczyn i skutków, i właśnie ten stan jest jednym ze zdarzeń, które
    będą tworzyć dalsze zdarzenia, przez setki lat. Jedną z serii zdarzeń wynikających z tej
    drobiny sadzy było napisanie tych słów, potem drukarz musiał wykonać swoją pracę, podob-
    nie korektor, a praca ta pobudzi twój umysł do myślenia, tak samo jak i umysły innych. Wy
    będziecie wpływać na jeszcze inne osoby - i tak dalej, i tak dalej, poza zdolność ludzkiego
    myślenia  a wszystko to spowodowane jest pojawieniem się małej drobiny sadzy. To
    wszystko wykazuje względność i powiązanie pomiędzy sobą oraz dalszy fakt, że  nic nie jest
    duże; nic nie jest małe; w umyśle, który to wszystko powoduje .
    Zatrzymaj się na chwilę i pomyśl. Gdyby określony mężczyzna nie spotkał określonej ko-
    biety, dawno temu, w mrokach epoki kamienia  nie byłoby ciebie, który czytasz te słowa. A
    być może, gdyby ta sama para się nie spotkała, nie byłoby również nas, którzy piszemy te
    słowa. A sam fakt pisania, z naszej strony, i fakt czytania, z twojej, dotknie nie tylko twojego i
    naszych żyć, lecz będzie miał również bezpośredni lub pośredni wpływ na wielu innych ludzi,
    którzy żyją obecnie, i na tych, którzy będą żyć w następnych wiekach. Każda nasza myśl,
    każde działanie, ma swój bezpośredni i pośredni rezultat, który staje się częścią wielkiego
    łańcucha przyczyn i skutków. Z różnych powodów nie chcemy w tej pracy wchodzić w roz-
    ważania na temat wolnej woli czy też determinizmu. Pomiędzy tymi powodami jest pierwsza
    zasada, że żadna ze stron kontrowersji nie jest całkowicie prawdziwa  w rzeczywistości,
    według nauk hermetycznych, obie strony są częściowo słuszne. Prawo biegunowości ukazu-
    je, że obie są jedynie półprawdami  przeciwnymi biegunami Prawdy. Nauki głoszą, że czło-
    wiek może być równocześnie wolny, a jednak związany koniecznością, zależnie od rozumie- [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aureola.keep.pl