[ Pobierz całość w formacie PDF ]
- konieczność posiadania dokładnej
- umo\liwia szybki pomiar efektów listy teleadresowej,
skuteczności poprzez dokonywanie
- ograniczony krąg osób do których
zakupów,
dociera reklama,
- bezpośredni kontakt z potencjalnym
- traktowana przez odbiorców jako
klientem,
zbędna.
- odruchowe odbieranie telefonu sprzyja
nawiązaniu kontaktu,
- mo\liwość przeprowadzenia badań.
a) publikacje luzne.
b) telemarketing.
c) prasa codzienna.
d) telewizja.
15. Sprzedawca umieszczając obok siebie na sprzęcie ekspozycyjnym obuwie i środki do
czyszczenia i konserwacji obuwia kierował się zasadą
a) substytucyjności towarów.
b) łatwej dostępności.
c) komplementarności towarów.
d) kolejności dostaw towarów.
16. Strategia dystrybucji polegająca na umieszczeniu towarów bądz usług w jak największej
liczbie jednostek sprzeda\y, charakterystyczna dla sprzeda\y artykułów powszechnego
i częstego zakupu to
a) strategia dystrybucji intensywnej.
b) strategia dystrybucji selektywnej.
c) strategia dystrybucji wyłącznej.
d) strategia dystrybucji ekskluzywnej.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
41
17. Który z ni\ej wymienionych elementów określany jest mianem komunikacji
marketingowej
a) marketing.
b) promocja.
c) dystrybucja.
d) publicity.
18. Spot reklamowy to
a) film reklamowy.
b) piosenka reklamowa.
c) plakat reklamowy.
d) ogłoszenie nietypowe.
19. Fasada, okno wystawowe, szyld, wejście do placówki to elementy
a) podnoszące poziom usług handlowych.
b) tworzące zewnętrzny wizerunek placówki handlowej
c) wspomagające program lojalnościowy.
d) kształtujące politykę sympatii .
20. Kompozycja mo\e dotyczyć
b) powierzchni i przestrzeni.
c) powierzchni.
d) przestrzeni.
e) otoczenia stoiska.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
42
KARTA ODPOWIEDZI
Imię i nazwisko ............................................................................................................................
Przygotowanie kampanii reklamowej
Zakreśl poprawną odpowiedz.
Nr
Odpowiedz Punkty
zadania
1. a b c d
2. a b c d
3. a b c d
4. a b c d
5. a b c d
6. a b c d
7. a b c d
8. a b c d
9. a b c d
10. a b c d
11. a b c d
12. a b c d
13. a b c d
14. a b c d
15. a b c d
16. a b c d
17. a b c d
18. a b c d
19. a b c d
20. a b c d
Razem:
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
43
6. LITERATURA
1. Altkom J.: Strategia marki. PWE, Warszawa 1999
2. Altkom J.: Wizualizacja firmy. Instytut Marketingu, Kraków 1999
3. Altkorn J (red.),: Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1992
4. Benedikt A.: Reklama jako proces komunikacji. Wydawnictwo Astrum Wrocław 2004
5. Budzyński W.: Reklama techniki skutecznej perswazji. Poltex, Warszawa 2001
6. Caples J.: Skuteczna reklama. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000
7. Doman D., Dennison D., Doman M.: Badania marketingowe w małej firmie. Helion,
Gliwice 2005
8. Hague P., Hague N., Morgan C.A.: Badania marketingowe w praktyce. Helion, Gliwice 2005
9. Hales C. F.: Opakowanie jako instrument marketingu. Polskie Wydawnictwo
Ekonomiczne, Warszawa 1999
10. Kleppner O.: Reklama. Wydawnictwo FELBERG SJA Warszawa 2000
11. Kotler P.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002
12. Kotler P.: Marketing i analiza. Planowanie. Wdra\anie. Kontrola. Wydawnictwo
Gebethner i spółka. Warszawa 1994
13. Mazurek-Aopacińskiej K praca zb.: Badania marketingowe. Podstawowe metody
i obszary zastosowań, Wydawnictwo AE, Wrocław 1997
14. Nowacka A.: Podstawy Marketingu. Wydawnictwo DIFIN Warszawa 2004
15. Nowacki Robert: Podręcznik reklama, Difin, Warszawa 2005
16. Seitel Fraser P. Public Relations w praktyce. Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003
17. Sztucki T.: Marketing sposób myślenia system działania. Agencja Wydawnicza Placet,
Warszawa 1992
18. Sztucki T.: Promocja reklama aktywizacja sprzeda\y. Agencja Wydawnicza Placet,
Warszawa 1997
19. Zliwińska K.: Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem-wybrane
problemy, Wydawnictwo Zląskiej Wy\szej Szkoły Zarządzania, Katowice 1999
20. Przydatek E., Przydatek J., Promocja. WsiP, Warszawa 1999
21. White R.: Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi. Business Press Sp. z o. o., Warszawa 1993
22. Wiśniewski A.: Dąbrowski A.: wiczenia z marketingu. WSiP, Warszawa 1998
23. Wiśniewski A.: Marketing. WSiP, Warszawa 1995
Czasopisma:
24. Modern Marketing 2000, Jędrkowiak, Jak nie sprzedawać w Internecie nr 2,
25. Marketing i rynek 2005 nr 4 Jeran A. Funkcja opakowania
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
44
[ Pobierz całość w formacie PDF ]