logo
 Pokrewne IndeksZakÅ‚adka edukacyjna jÄ™zyk polski gimnazjumśąelazny Roger Amber 08 Znak ChaosuCharmed 29 Tod Im Spiegel Jeff MariotteIto And Hashimoto High Frequency Contagion Of Currency Crises In Asia430. Neil Joanna Doktor z telewizjiHarry Turtledove VBarker Clive 5 opowiadanKybalion1919 Bergson L'energie spirituelleFranc Rozman ćÂŚlovek sem ustvarjam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewagotuje.htw.pl



  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

    Kolejnym przydatnym narz´dziem jest karta obserwacji klasy. Tradycyjna karta zawarta w dzienni-
    ku klasowym dobra jest do prowadzenia klasyfikacji okresowej. Mniej natomiast wydaje si´ pomocna
    jeÊli chodzi o bieÝàcà informacj´ w ramach danego przedmiotu. Zaprowadzenie w"asnej karty pozwoli
    nauczycielowi gromadziç wszystkie te informacje, które sà mu niezb´dne do podejmowania decyzji od-
    noÊnie do realizowanego programu. Na karcie tej powinny si´ znaleêç wszystkie komponenty progra-
    mu przewidzianego na dany okres nauczania oraz nazwiska wszystkich uczniów. Na podstawie kart na-
    uczyciel odnotowuje osiàgni´cia uczniów w zakresie danego komponentu. Dostaje w ten sposób wglàd
    w stopie’ realizacji programu. Inna karta moÝe rejestrowaç typy zaj´ç jakie uczniowie wykonujà (symu-
    lacja, pisemne dryle j´zykowe, itp.) z uwagami odnoÊnie do osiàgni´ç i zaangaÝowania. U"atwi mu to do-
    bór uczniów do zespo"ów w zaleÝnoÊci od poziomu j´zykowego, umoÝliwi indywidualizacj´ nauczania
    (np. zalecenie odpowiedniego typu çwicze’ w zaleÝnoÊci od preferencji na wspólnych dla wszystkich tre-
    Êciach).
    Karta samooceny powinna umoÝliwiaç uczniowi systematycznà ocen´ czynionych post´pów, które
    sà wynikiem pracy w klasie, jak i pracy w"asnej. Ucze’ musi zwracaç uwag´ zarówno na to, czego si´ na-
    uczy" i na trudnoÊci. Powinien teÝ byç motywowany do dalszej pracy przez odpowiednie stymulowanie
    refleksji.
    PoniÝej prezentujemy przyk"adowe karty obserwacyjne. Najlepiej by by"o, gdyby karty w"aÊciwe
    opracowa" sam nauczyciel, a nawet zespó" nauczycieli z danej szko"y, gdyÝ tylko wtedy zostanà one do-
    stosowane do potrzeb danej klasy (szko"y) i do rodzaju proponowanych zada’.
    42
    KARTA OBSERWACJI UCZNIA
    Imi´ i Nazwisko .............................................................................. Klasa ..........................
    Rok nauki ..........................
    Wyniki w zakresie: Oceny / punkty Ocena opisowa Uwagi i spostrzeÝenia
    I. Poziom rozwoju sprawnoÊci:
    1. S"uchanie
    2. Mówienie
    3. Czytanie
    4. Pisanie
    II. ZnajomoÊç struktur:
    1. & & & & ..........& & & ..
    2. & & & & ..........& & & ..
    3. & & & & ..........& & & .. itd.
    III. ZnajomoÊç s"ownictwa
    wed"ug tematów:
    1. & & & & ..........& & & ..
    2. & & & & ..........& & & ..
    3. & & & & ..........& & & .. itd.
    IV. AktywnoÊç na lekcji:
    1. Praca domowa
    2. ZaangaÝowanie w pracach
    zespo"owych
    3. Realizowane projekty
    4. Lektury itp.
    V. Informacje dodatkowe:
    1. Od jak dawna uczy si´ j´zyka
    angielskiego
    2. Jakich innych j´zyków si´ uczy
    3. Udzia" w pracach na rzecz
    szko"y
    4. Szczególne zainteresowania
    5. Umiej´tnoÊç samodzielnej
    pracy (strategie uczenia si´)
    6. TrudnoÊci
    7. Zachowanie
    8. Samoocena itp.
    www.wsip.com.pl 43
    KARTA OBSERWACJI KLASY
    Klasa .......................... Okres ..........................
    S"uchanie
    Mówienie
    Czytanie
    Pisanie
    Gramatyka:
    1. ...............................
    2. ...............................
    3. ............................... itd.
    S"ownictwo na temat:
    1. ...............................
    2. ...............................
    3. ............................... itd.
    Udzia" w pracach
    klasowych/szkolnych
    Inne:
    Nazwisko i imi´ ucznia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 itd.
    KARTA SAMOOCENY
    Imi´ i nazwisko ................................................................................... Klasa ..........................
    Data od .......................... do ..........................
    Data:
    Pracowa"em
    Co musz´ zrobiç,
    Nie
    na materia"ach:
    Tematyka zaj´ç:
    Nauczy"em si´ aby pokonaç t´
    nauczy"em si´
    trudnoÊç?
    Rodzaj zadania:
    Podstawowe Uzupe"niajàce
    44
    BIBLIOGRAFIA
    J. Chodnicki, M. Grondas, A. Ko"odziejczyk, J. Królikowski, Ocenianie. Program Nowa Szko"a,
    Warszawa: CODN 1999.
    M. Dembo, Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa: WSiP 1997.
    A. Diniejko, English-Speaking Countries, Warszawa: WSiP 1999.
    J.A. van Ek, J.L.M. Trim Waystage level 1990, Strasbourg: Council of Europe Press 1993.
    E. Erikson, Childhood and society, wyd. 2, New York: Norton 1968.
    E. Erikson, Youth and crisis, New York: Norton 1968.
    J. Iluk, Polsko-angielski s"ownik wyraÝe’ i zwrotów lekcyjnych, Warszawa: WSiP 1995.
    T. Jurczy’ski, Dictionary of the United States, Warszawa: WSiP 1998.
    H. Komorowska, Testy w nauczaniu j´zyków obcych, wyd. 2. uzupe"nione, Warszawa: WSiP 1984.
    H. Komorowska, Nauczanie i testowanie tak zwanych integrowanych sprawnoÊci j´zykowych.  J´zyki
    Obce w Szkole nr 3, s. 209 219.
    J.E. Marcia, Ego identity status:Relationship to change in self-esteem, general maladjustment ,and author-
    itarianism.  Journal of Personality 1967 nr 35, s. 118 133.
    Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of references.
    Draft 2 1997, Strasbourg: Council for Cultural Co-operation. Education committee.
    B. Otto, M. Otto, Here is the news, Warszawa: WSiP 1998.
    T. Siek-Piskozub, Gry i zabawy w nauczaniu j´zyków obcych, wyd. 2, Warszawa: WSiP 1997.
    T. Siek-Piskozub, Uczyç si´ bawiàc. Strategia ludyczna na lekcji j´zyka obcego, Warszawa: PWN 2001.
    A. Sikorzy’ska, Discover it yourself, Warszawa: WSiP 1995.
    www.wsip.com.pl 45
    NOT ATKI
    46
    NOT ATKI
    www.wsip.com.pl 47
    NOT ATKI
    48 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aureola.keep.pl