[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Procedura pracy:
Czy pamiętacie historię o Janie Zaborowskim i jego problemach? (patrz ćw. 1. Pat personalny
w gminie Przykładowo . Studium przypadku).
1. Czy możesz określić jakie błędy popełniono w zakresie szkoleń w gminie Przykładowo?
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
2. Co można zrobić by to zmienić?
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
3. Pracując w zespole
opracuj procedurę i zasady kierowania na szkolenia. Mogą być one ujęte w punktach.
Powinny być na tyle czytelne, by nie budziły wątpliwości. Sprawdz po opracowaniu,
czy rozwiązałyby one sytuację w Przykładowie. Efekty pracy przedstaw na folii.
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
57
Program Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Jacek Kowalski
przygotujcie folię z kluczowymi informacjami o niniejszym rozdziale.
Będziecie mieli około 5 minut na prezentację efektów swojej pracy na forum grupy.
6.7. Podsumowanie
Zapamiętaj!
W tym materiale prześledziliśmy cały proces realizacji projektu szkoleniowego od
fazy projektowania po ewaluację.
Po zajęciach powinieneś:
umieć formułować cele szkoleń używając prostego schematu SMART;
wiedzieć, jakie są zródła informacji o potrzebach szkoleniowych i jaki wpływ na
ostateczny kształt programu mają działania podejmowane w ramach analizy
potrzeb szkoleniowych;
znać standard dobrego programu szkoleniowego i wiedzieć, że jego podstawę sta-
nowi sprofilowane na potrzeby klienta, stosowanie aktywnych metod i umiejscowie-
nie w szerszym kontekście polityki organizacji;
pamiętać, że ocena jest integralną częścią każdego programu i jej założenia powin-
ny być ujęte już w fazie projektowania szkolenia;
Pamiętać, że szkolenia nie mogą stanowić wyłącznie nagrody, ale też nie mogą być
dostępne wyłącznie dla pracowników nie spełniających wymagań. Taka sytuacja
demotywuje pracowników dobrych.
Dokumenty
Niezbędnym minimum, jakie warto posiadać w gminie są:
zasady kierowania na szkolenia;
zasady gromadzenia danych o potrzebach szkoleniowych;
prosta ankieta służąca do oceny szkolenia, którą pracownik powinien wypełniać po
powrocie do pracy.
58
Program Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Zarządzanie zasobami ludzkimi
7. PODSUMOWANIE PROJEKT ZASOBY
7. PODSUMOWANIE PROJEKT ZASOBY
Zgodnie z tym, co starałem się przekazać w trakcie naszego spotkania, chciałbym, by nasze pod-
[ Pobierz całość w formacie PDF ]